Puheenjohtajan pulinat

Arvoisa paikallisyhdistyksen jäsen, puolueen jäsen, tuleva jäsen tai Perussuomalaisuudesta kiinnostunut lukija.

Oikein hyvää tulevaa vuotta 2024. Olkoon tuleva vuosi kohdallasi parempi kuin kulunut 2023, koska aina on parannettavaa.
Vuosi 2023 oli Perussuomalaisille yhtä aikaa sekä riemua vaalituloksista ja hallituspaikasta, että myöskin tuskaa näiden tuomasta loan ja syytösten kesästä ja alkusyksystä. Meihin kohdistettiin massiivinen median avustama rasismikampanja, jossa erinäiset syytökset seurasivat toisiaan. Osa syytöksistä johti jopa ministeriyden menetykseen. Hallitus pakotettiin antamaan rasisminvastainen lausuntokin joka luonnollisesti ei tyydyttänyt vastapuolta. Mutta kuten asiat yleisesti etenevät, niin myöskin tämä kohu laantui sellaiseksi millainen sen kuuluukin olla, eli keskustelun tasolle jossa sitä ei myllytetä median toimesta. Vihdoinkin syksyllä päästiin viemään eteenpäin uuden hallituksen asioita ja siitähän se riemu jälleen repesi vastapuolella. Jostain syystä nykyinen hallitus näyttäisi olevan syyllinen kaikesta mitä edellinen hallitus/hallitukset ovat tehneet. SOTE-ala tekee alijäämää joka oli tiedossa jo sen syntyvaiheessa, mutta mihin ei puututtu ajoissa edellisen hallituksen toimesta, koska tärkeintä oli saada pystyyn hallintohimmeli joka imee rahoitusta viemärin lailla. Tähän ei kuitenkaan hallitus saisi ottaa lisää velkaa ja mistään ei saisi leikata. Hallitus myöskin esitteli työllisyystoimia jotka ovat elintärkeitä saadaksemme syntymään työpaikkoja ja pitääksemme olemassa olevia. Edellisen perintönä meillä kuitenkin oli kasvava määrä konkursseja ja lomautuksia, sekä lähes koko rakennusalan pysähtyminen. Nyt loppuvuosi on kulunut lakkoillessa työmarkkinajärjestöjen toimesta. Kysymys ei tunnu olevan työntekijän oikeuksien tai palkkauksen parantaminen, vaan kysymyksessä on poliittinen opposition masinoima lakkoilu jossa halutaankin todellisuudessa poliittisia määränpäitä.
Tästä kaikesta huolimatta on kuitenkin hyvä muistaa, että rajat sentään ei vuoda kuten aiemmin jossa nähdään selkeästi PS kädenjälki!! Eli omalta osaltamme olemme saaneet tuotua omaa politiikkaamme hyvin esille meille tärkeissä asioissa. Ja luultavasti se on yksi juurisyy poliittiseen lakkoon, koska persunpelko on istunut joihinkin syvälle.
Sitten takaisin uuteen vuoteen.
Vaikka alussa toivoin vuodesta 2024 parempaa kuin edellinen, niin ei se tule helpolla. Luultavasti lakkoilu jatkuu ja jopa kasvaa. SOTE kyntää alijäämäisenä. Sodat jylläävät maailmalla. Ilmastokin muuttuu. Osaan näistä pystymme vaikuttamaan, mutta kaikkeen ei ihminen pysty. Näinollen taklataan näitä asioita lähtökohtaisesti Suomi ja suomalaisuus etunenässä.
Tammikuussa ja todennäköisesti helmikuussa valitaan Suomelle uusi presidentti ja meidän tavoitehan on turvallisen tilan Jussi Halla-aho numerolla 5. Hoidetaan tuo asia ensimmäisenä kuntoon, niin sen jälkeen on helpompi ottaa muut asiat käsittelyyn. Kuten sanoin parannettavaa on ja hyvä niin. Oppia ikä kaikki. Opitaan virheistä. Tehdään paremmin. Ainakin ajetaan halvemmalla polttoaineella, kuin mitä edellinen hallitus olisi meitä ajattanut.
Vuosi 2024 on vastassa haasteineen, mutta meille se käy. Meillä on hyvä vahva puolueen linja, hyvät ministerit, hyvä puoluejohto ja hyvä kenttäväki jäsenistöineen. Me olemme valmiina tulevaan vuoteen. Pysytään vahvoina edelleen ja kohdataan haasteet yhtenä Perussuomalaisena joukkona.
Kuntatasosta avaudun vuodenvaihteen jälkeen enemmän.
Mielenkiintoista vuotta 2024 toivottaa:
Sastamalan Perussuomalaiset PJ Sami Pajunoja 30.12.2023

——————————————————————————————————————————————————————————————————————

Hyvät Sastamalan ja Suomen Perussuomalaiset

Kulunut kesä on ollut juurikin niin raskas mitä odotettiinkin. Hallitusneuvottelut käytiin ja lunastimme äänestäjien mandaatilla itsellemme hallituspuolueen paikan. Saimme hyvät ministeripaikat joissa meillä on eniten annettavaa. Siihen loppuikin sitten hyvä meininki. Ensimmäisenä savustettiin opposition ja median toimesta Junnila ulos ministeripaikastaan. Onneksi meillä oli laittaa virkaan Rydman joka varmana hoitaa pestinsä kunnialla. Nyt hyökkäyksen kohteena on puheenjohtaja ja valtionvarainministeri Riikka Purra. Vanhoja kirjoituksia on kaiveltu esille ja jopa osittain irroitettu kontekstista tehostuksen vuoksi. Tämä maalittaminen ( voin käyttää termiä, koska sen merkitys on nykyään niin laaja-alainen ) ei ole tulossa vielä tiensä päähän. Oppositio ja media kaivavat varmana seuraavista jo kaiken mahdollisen menneisyydestä. Onhan näitä muillakin puolueilla luurankoja kaapissa, mutta nehän nyt ovat vain ” vanhoja juttuja” sekä ” nuoruuden hairahduksia” .

Fasismi, natsismi ja rasismi ovat asioita joista olemme ilmoittaneet irtaantuneemme, vaikka näillä termeillä meitä pilkataankin. Meidän on silti syytä pysyä rauhallisena eikä lähteä liioin tähän lokaamiseen mukaan. Hallituspoliitiikkahan nämä vastustajat eivät juurikaan arvostele, koska tietävät sen hyväksi. Se sisältää valtavan paljon perussuomalaisuuden piirteitä ja tämän takia vastustajat koittavat kaataa hallituksen hyökkäämällä meidän kimppuumme.

Yksi äärimmäisen tärkeä ilmoitus saatiin 7.7 , kun Jussi Halla-Aho ilmoitti olevansa käytettävissä tulevissa presidentinvaaleissa. Odotettavissa on häneenkin kohdistuva lokakampanja. Luultavasti elokuun 12-13 pvä pidettävän puoluekokouksen jälkeen, jossa virallisesti Perussuomalaisten ehdokas julkistetaan.

Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee totesi meidän oma kansanedustaja Miko Bergbomkin. Jatketaan pää pystyssä eteenpäin vastustuksesta huolimatta ylpeästi Perussuomalaisena. Me pystymme henkisesti kasvamaan myös tällaisissakin tilanteissa ja vahvistumaan entisestään.

Tänä lauantaina 15.7.2023 on Sastamalan torilla kansanvallan päivä jonne kannattaa lähteä kuuntelemaan paikallista politiikkaa. Pidämme telttaa paikalla pystyssä. Tänäänkin on hyvä päivä olla Perussuomalainen.

Terveisin Sastamalan Perussuomalaiset PJ Sami Pajunoja 12.7.2023

———————————————————————————————————————————————————————————————————————

Tervehdys kaikille.

Vaalit ovat ohitse ja Perussuomalaisten historian korkein kannatus saavutettu. Ykkössijaan ei ihan riittänyt, mutta toivottavasti pääsemme hallitukseen jossa voimme oikeasti vaikuttaa. Sastamalassa kannatus lisääntyi yli 10% ja valtaosa Suomesta muuttui Perussuomalaiseksi kannatukseltaan myös.

Kiitosten aika on nyt.
Kiitos äänestäjät! Kiitos Perussuomalaiset ehdokkaat, jäsenet ja aktiivit. Kiitos talkoolaiset valtavasta työstä. Kiitos erityisesti Pirkanmaan ehdokkaat. Kiitos Miko Bergbom, että saimme olla rakentamassa ja tukemassa matkaasi valtavaan äänisaaliiseen ja näinollen kansanedustajaksi. Tästä jatkuu työ paremman Suomen rakentamiseksi sekä kuntatasolla, että valtakunnallisesti.

Onnellinen ja kiitollinen Sastamalan Perussuomalaisten puheenjohtaja Sami Pajunoja, Pirkanmaan piirin 3.vpj

4.4.2023 Sastamala